Wnętrza biura firmy Michelin w Warszawie wyróżnione w konkursie World Design Awards
Zaprojektowane przez Colliers Define wnętrza biura firmy Michelin otrzymały prestiżowe wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards w kategorii „Koncepcja projektu korporacyjnego”. Nagrodzony projekt łączy estetykę z ergonomicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami, zapewniając przyjazne miejsce pracy, wspierające dobrostan pracowników.
World Design Awards to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie architektury i designu na świecie. Docenia pomysły, które redefiniują projektowanie architektoniczne poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, materiałów, programów, estetyki i organizacji przestrzennych.
Biuro Michelin: Przestrzeń do pracy i relaksu
Nagrodzone w konkursie biuro firmy Michelin znajduje się w kompleksie Ambassador Office Building w Warszawie. Otwarte zostało w połowie 2024 roku. Kluczowym elementem, wokół którego eksperci Colliers Define zbudowali koncepcję biura, byli pracownicy firmy.
To dla ich komfortu i efektywności w oddziale Michelin zaaranżowano innowacyjny układ open space, oparty na obłym planie budynku z trójkątnymi biurkami. Indywidualne oświetlenie przy każdym stanowisku pracy tworzy przytulną atmosferę, dzięki wprowadzeniu elementów o bardziej domowym charakterze, które przełamują biurowy wystrój. Duża odległość między biurkami także wspiera komfort pracowników, daje swobodę ruchu i poczucie „oddechu”.
W open space znalazły się także huśtawki, które zachęcają do krótkiej chwili relaksu podczas przerw. Ważnym atutem projektu jest także rozbudowana strefa coworkingowa połączona z kuchnią. Jest to przestrzeń relaksu i współpracy, która wspiera budowanie relacji między pracownikami.
- Jako że Michelin stanowi jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji na świecie, zależało nam, aby jej nowe biuro było prestiżową wizytówką, odzwierciedlającą międzynarodowe standardy działalności i wysoką jakość produktów. W oparciu o to powstała unikatowa przestrzeń, która łączy estetykę z funkcjonalnością. Jednocześnie biuro stanowi ważny argument w pozyskiwaniu najlepszych talentów na rynku – mówi Zuzanna Jaszczuk, senior architekt w Colliers Define.
Biuro Michelin: Design inspirowany DNA marki
Wnętrza zaprojektowane zostało w miękkich, organicznych formach, z subtelnymi nawiązaniami do marki Michelin – szczególnie do okrągłych kształtów opon. Widać je m.in. w recepcji i meblach o łagodnych liniach. Obłe motywy powtarzają się również na suficie oraz na panelach akustycznych w salach konferencyjnych, które dyskretnie nawiązują do śladów opon, harmonijnie wtapiając się w przestrzeń. W projekcie uwzględniono również kolorystykę marki, z granatowo-niebieskimi akcentami, widocznymi m.in. w strefie recepcji, wykończeniach mebli, stropu i posadzek. Dodatkowo w biurze znalazły się grafiki z logo firmy oraz wizerunek maskotki Michelin – Bibendum, będącej znakiem rozpoznawczym marki.
Biuro Michelin to nie jedyna realizacja Colliers Define nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards. Wyróżnienie otrzymało również łódzkie biuro firmy Tate&Lyle, wcześniej docenione już m.in. w konkursie European Design Awards 2024. Uznanie jurorów zdobyło dzięki innowacyjnemu podejściu do aranżacji przestrzeni, wdrażaniu nowatorskich technologii, a także dbałości o estetykę i funkcjonalność.
- Więcej o:
Office House na warszawskiej Woli autorstwa JEMS Architekci. Dom do pracy, nie biurowiec
Restauracja SASSY w Gdańsku - wnętrza zaprojektowane przez Biuro Kreacja
Nowe biuro LUX MED w Warszawie z pijalnią wody mineralnej i ogromną lampą imitującą słońce
Nowe biuro Vaillant w .KTW II nagrodzone w konkursie Global Future Design Awards
Biuro Viterra na najwyższym piętrze Olivia Prime w Gdańsku. To projekt Design Anatomy
Biuro Copernic z... kontenerem morskim i ogromną rzeźbą Kopernika
Biuro Coca-Cola HBC w Warszawie projektu BIT CREATIVE. Czołowe produkty zostały użyte jako elementy wystroju wnętrza
Wnętrza biura firmy Michelin w Warszawie wyróżnione w konkursie World Design Awards