Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Wnętrza biura firmy Michelin w Warszawie wyróżnione w konkursie World Design Awards

Mat. prasowe

Zaprojektowane przez Colliers Define wnętrza biura firmy Michelin otrzymały prestiżowe wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards w kategorii „Koncepcja projektu korporacyjnego”. Nagrodzony projekt łączy estetykę z ergonomicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami, zapewniając przyjazne miejsce pracy, wspierające dobrostan pracowników.

Wnętrza biura firmy Michelin. Proj. Colliers Define
Wnętrza biura firmy Michelin. Proj. Colliers Define
Fot. mat. Colliers Define

World Design Awards to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie architektury i designu na świecie. Docenia pomysły, które redefiniują projektowanie architektoniczne poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, materiałów, programów, estetyki i organizacji przestrzennych.

Biuro Michelin: Przestrzeń do pracy i relaksu

Nagrodzone w konkursie biuro firmy Michelin znajduje się w kompleksie Ambassador Office Building w Warszawie. Otwarte zostało w połowie 2024 roku. Kluczowym elementem, wokół którego eksperci Colliers Define zbudowali koncepcję biura, byli pracownicy firmy.

To dla ich komfortu i efektywności w oddziale Michelin zaaranżowano innowacyjny układ open space, oparty na obłym planie budynku z trójkątnymi biurkami. Indywidualne oświetlenie przy każdym stanowisku pracy tworzy przytulną atmosferę, dzięki wprowadzeniu elementów o bardziej domowym charakterze, które przełamują biurowy wystrój. Duża odległość między biurkami także wspiera komfort pracowników, daje swobodę ruchu  i poczucie „oddechu”.

W open space znalazły się także huśtawki, które zachęcają do krótkiej chwili relaksu podczas przerw. Ważnym atutem projektu jest także rozbudowana strefa coworkingowa połączona z kuchnią. Jest to przestrzeń relaksu i współpracy, która wspiera budowanie relacji między pracownikami.

- Jako że Michelin stanowi jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji na świecie, zależało nam, aby jej nowe biuro było prestiżową wizytówką, odzwierciedlającą międzynarodowe standardy działalności i wysoką jakość produktów. W oparciu o to powstała unikatowa przestrzeń, która łączy estetykę z funkcjonalnością. Jednocześnie biuro stanowi ważny argument w pozyskiwaniu najlepszych talentów na rynku – mówi Zuzanna Jaszczuk, senior architekt w Colliers Define.

Biuro Michelin: Design inspirowany DNA marki

Wnętrza zaprojektowane zostało w miękkich, organicznych formach, z subtelnymi nawiązaniami do marki Michelin – szczególnie do okrągłych kształtów opon. Widać je m.in. w recepcji i meblach o łagodnych liniach. Obłe motywy powtarzają się również na suficie oraz na panelach akustycznych w salach konferencyjnych, które dyskretnie nawiązują do śladów opon, harmonijnie wtapiając się w przestrzeń. W projekcie uwzględniono również kolorystykę marki, z granatowo-niebieskimi akcentami, widocznymi m.in. w strefie recepcji, wykończeniach mebli, stropu i posadzek. Dodatkowo w biurze znalazły się grafiki z logo firmy oraz wizerunek maskotki Michelin – Bibendum, będącej znakiem rozpoznawczym marki.

Biuro Michelin to nie jedyna realizacja Colliers Define nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards. Wyróżnienie otrzymało również łódzkie biuro firmy Tate&Lyle, wcześniej docenione już m.in. w konkursie European Design Awards 2024. Uznanie jurorów zdobyło dzięki innowacyjnemu podejściu do aranżacji przestrzeni, wdrażaniu nowatorskich technologii, a także dbałości o estetykę i funkcjonalność.

    Więcej o:

Skomentuj:

Wnętrza biura firmy Michelin w Warszawie wyróżnione w konkursie World Design Awards