Wielkoformatowy obraz Poli Dwurnik w Fabryce Norblina
Wnętrza zrewitalizowanej Fabryki Norblina z wielu względów są wyjątkowe. Niedawno pojawiła się tam kolejna "perełka" - wielkoformatowy obraz stworzony przez Polę Dwurnik, który stanowi artystyczne zaproszenie do odwiedzenia Muzeum Fabryki Norblina.
Gdzie dokładnie znajdziemy dzieło Poli Dwurnik? Aby je obejrzeć, trzeba udać się na poziom -1 w budynku Plater. Jest to największa, jak do tej pory, praca tej artystki - mierzy 2,5 na 8 metrów i zajmuje powierzchnię 20 metrów kwadratowych. Obraz powstał w pionierskiej dla Poli Dwurnik technice - farby akrylowej na płycie aluminiowej. Inspiracją do jego stworzenia była sama Fabryka Norblina oraz oferowane przez nią wyroby - sztućce, platery i srebra. Na pracę składa się siedem paneli, a na nich elementy wizualne przedstawiające wyroby platerowane, które tworzą napis "Norblin". Pojawiają się tu również drobne elementy roślinne, dla których inspiracją był funkcjonujący na terenie kompleksu BioBazar.
Koncepcja mojego obrazu dedykowanego Fabryce Norblina powstawała długo i bardzo starannie się do niej przygotowywałam. Nadrzędnym celem jest zaproszenie odwiedzających do Muzeum Fabryki Norblina, zatem największą inspiracją stały się dla mnie jej wyroby. Wydrukowałam ponad 100 zdjęć różnorodnych platerów, sztućców i sreber. Stworzyłam z nich kolaże, układające się w litery tworzące napis „Norblin”. Głównymi motywami kolorystycznymi są ultramaryna, czerń i biel, a także żółcień i zieleń, którą zauważyć można w motywach roślinnych. To największy format, jaki stworzyłam w trakcie swojej dotychczasowej pracy artystycznej. Rozpoczynam nim nowy rozdział, bowiem kolejne kreacje, które planuję, będą równie monumentalne.
Pola Dwurnik jest wszechstronnie utalentowaną malarką, graficzką i rysowniczką - oraz kuratorką projektów o charakterze artystycznym. Jest absolwentką historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Była współzałożycielką i redaktorką naczelną pisma „Sekcja”, kierowała również galerią „Zakręt” oraz „Apolonia Art Gallery”. Przez dwa lata przebywała na rezydenturze w Stiftung Laurenz Haus w Bazylei. Jest autorką kilku książek rysunkowych: Świetlica, Living in Basel oraz Kroniki Towarzyskiej, a także autorskiej publikacji artystycznej Dziewczyna na Płótnie (Girl on Canvas) prezentującej jej obrazy, do których teksty napisali m.in. Olga Tokarczuk, Maria Poprzęcka czy Andrzej Depko. Jej prace regularnie wystawiane są w najważniejszych galeriach w Polsce (m.in. Zachęta, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK i wiele innych), jak również za granicą – m.in. w Berlinie, Bazylei, Londynie czy Sankt Petersburgu.
Naszym założeniem było to, aby Fabryka Norblina tętniła sztuką, a interakcja z kulturą zaczynała się już w momencie wejścia na jej teren. Każdy, kto będzie przechadzać się po uliczkach i wnętrzach kompleksu, czy to zwiedzając nasze muzeum, idąc do pracy czy spędzając u nas czas, będzie mógł doświadczać jej bezpośrednio, na każdym kroku napotykając kolejne inspirujące dzieła.
- Więcej o:
WARSZAWA Z NIEBA. Premiera albumu i wystawa zdjęć lotniczych Macieja Margasa i Aleksandry Łogusz na 32. piętrze Warsaw Trade Tower
Malwina Konopacka otwiera showroom w Warszawie
Park Akcji „Burza” pod Kopcem Powstania Warszawskiego najlepszą przestrzenią publiczną w Europie. Mamy European Prize for Urban Public Space 2024
Future Builders 2024 - międzynarodowa konferencja zakończona sukcesem. Uznani architekci i eksperci z Polski i zagranicy debatowali na temat przyszłości budownictwa
Siedziba NOSP w Katowicach ma 10 lat. Wystawa unikatowych zdjęć i rysunków hołdem dla niezwykłego miejsca
Wystawa "re_set" na Poznań Design Festival. Czułe projektowanie
Zmarł Joseph Rykwert. Był wybitnym historykiem i krytykiem architektury
World Visualization Festival za nami