Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Warszawa: Skyliner II – na budowie zgodnie z planem

Mat. prasowe

Przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie dynamicznie postępują prace nad budową Skylinera II – drugiej fazy kompleksu biurowego należącego do Karimpol Polska. Od lutego tego roku, zespół inżynierów i budowniczych intensywnie działa nad stworzeniem solidnych fundamentów przyszłego wieżowca.

Skyliner II - budowa
Skyliner II - budowa
Fot. mat. prasowe

Na razie Skyliner II schodzi konstrukcją do dołu, by już niedługo zacząć bezpiecznie piąć się w górę. Zaawansowane technologie budowlane pozwoliły na wykonanie ścian szczelinowych o głębokości 33 metrów oraz 59 sztuk żelbetowych baret sięgających nawet 38 metrów w głąb ziemi. Te imponujące elementy głębokiego fundamentowania wraz z 42 tymczasowymi słupami stalowymi, są kluczowe dla podparcia stropów rozporowych oraz płyty fundamentowej całego obiektu. Grubość płyty dennej waha się od 1,9 metra do niemal 5 metrów, co świadczy o niezwykłej solidności i trwałości konstrukcji.

- Budowa Skylinera II to projekt, który wymaga od nas nie tylko wiedzy technicznej, ale również wyjątkowej precyzji i planowania ze względu na funkcjonującą już pierwszą fazę projektu - Skyliner I - oraz otaczającą nas zabudowę. Jesteśmy jednak doskonale przygotowani, aby sprostać tym warunkom. Jesteśmy zadowoleni z obecnego tempa robót i jednocześnie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na budowie – podkreśla Szymon Zduńczyk, członek zarządu i dyrektor zarządzający w Karimpol Polska.

Skyliner II - budowa
Skyliner II - budowa
Fot. mat. prasowe
Skyliner II - budowa
Skyliner II - budowa
Fot. mat. prasowe

Obecnie realizowana jest pierwsza faza wykopu do poziomu -7,5 m. Prace te są niezwykle wymagające ze względu na konieczność przebicia się przez warstwy nasypów, glin i piasków. Kolejny etap to wykonanie stropu rozporowego, który umożliwi dalsze prace na głębokości - 13 metrów, by docelowo sięgnąć 22 metrów głębokości.

- Mimo że wieża Skylinera II jest niższa od poprzedniczki, jej realizacja jest znacznie bardziej skomplikowana. Okoliczna zabudowa i zastany układ komunikacyjny generują prawdziwe wyzwanie logistyczne. Dysponujemy tylko jednym dojazdem do budowy, a organizacja zaplecza budowy wymaga od nas nie lada ekwilibrystyki. Jedyne dźwigi, jakie mogą pracować w tych warunkach, to te o uchylnych ramionach, wyposażone w system antykolizyjny z sąsiednimi budynkami. Szczególne wyzwanie stanowić będzie szczytowa część budynku i podwójnej wysokości kondygnacje techniczne zwieńczone 15-metrowymi skośnymi ścianami attykowymi – mówi Piotr Pikuła, Dyrektor Kontraktu Skyliner II w Warbud SA.

Skyliner by Karimpol. Proj. APA Wojciechowski
Skyliner by Karimpol. Proj. APA Wojciechowski
Wiz. mat. prasowe
Skyliner II by Karimpol. Proj. APA Wojciechowski
Skyliner II by Karimpol. Proj. APA Wojciechowski
Wiz. mat. prasowe

Druga wieża będzie mieć 130 metrów wysokości, 28 kondygnacji i 24 000 mkw. powierzchni do wynajmu. Większość przestrzeni użytkowej – 23.000 mkw. – zostanie przeznaczona na biura. Standardowa powierzchnia piętra biurowego wyniesie około 1.300 mkw.  Lokale handlowo-usługowe na parterze budynku zajmą blisko 1.000 mkw. Na najwyższych piętrach budynku powstaną tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw., które łączyć będą zewnętrzne schody. Tarasy obsługiwać będzie również winda. W całej inwestycji znajdzie się ich w sumie 10 – 7 głównych, 2 obsługujące garaż i 1 pożarowa.  Obydwa wieżowce Grupy Karimpol połączy wspólne podium. Łącznie będzie ono miało 4.500 mkw. przeznaczonych na koncepty handlowo-usługowe, z których będą mogli korzystać zarówno najemcy, jak i okoliczni mieszkańcy. W nowej wieży do dyspozycji zmotoryzowanych użytkowników będzie 5-kondygnacyjny parking podziemny dla 217 samochodów i 100 rowerów. Karimpol Polska będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding i – podobnie jak w przypadku pierwszego etapu – planuje zasilanie budynku z odnawialnych źródeł energii.

Za projekt architektoniczny odpowiada zespół pracowni APA Wojciechowski Architekci. W realizacji drugiej fazy Skylinera w roli menadżera projektu inwestora wspiera firma Hill International. CBRE pełni rolę wyłącznego agenta przy komercjalizacji Skylinera II.

Zakończenie budowy Skylinera II planowane jest na końcówkę 2026 roku.

    Więcej o:

Skomentuj:

Warszawa: Skyliner II – na budowie zgodnie z planem