Dworzec Warszawa Zachodnia: tunel pod peronami przebity
W grudniu tego roku pasażerowie dworca Warszawa Zachodnia zyskają dogodne dojście do pociągów, a mieszkańcy nowe połączenie pomiędzy Wolą a Ochotą. Wykonawca przebił właśnie ścianę w tunelu i tym samym połączył się z wybudowaną częścią obiektu.
Stare przejście pod torami zostało zamknięte w 2021 roku. Od tego czasu pasażerowie korzystali z przesmyku o szerokości 8-12 metrów. Nowe przejście podziemne będzie na tyle szerokie (64 metry), że będzie w nim miejsce na 24 lokale usługowe i gastronomiczne oraz kasy i poczekalnie. Tunel będzie udostępniony pod koniec całej inwestycji, czyli w grudniu 2024 roku, ponieważ musi przejść wiele prób, m.in. bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
- W ramach prac wywieźliśmy blisko milion ton gruzów - poinformował dyrektor kontraktu Jakub Konkiewicz. - Na potrzeby tego tunelu zużyte zostało blisko 15 tys. ton stali i około 60 tys. metrów sześciennych betonu.
Prace przy remoncie stacji Warszawa Zachodnia rozpoczęły się pod koniec 2020 roku. Obecnie budowane są perony 1, 2 i 3, a nad nimi zadaszenie. W czerwcu podróżni będą mogli skorzystać już ze wszystkich peronów. Gotowa jest konstrukcja nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej - prowadzone są prace wykończeniowe wewnątrz. Na stacji układane są nowe tory i elementy sieci trakcyjnej i montowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano na połowę 2024 roku. Prace na całej stacji Warszawa Zachodnia powinny zakończyć się w grudniu 2024 roku, ale jeszcze w czerwcu ma ruszyć budowa linii tramwajowej łączącej Ochotę z dworcem. Tunel tramwajowy z trzema podziemnymi przystankami pod stacją ma przebiegać na poziomie -2.
Projekt przebudowy Dworca Warszawa Zachodnia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Skomentuj:
Dworzec Warszawa Zachodnia: tunel pod peronami przebity