Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Dworzec Warszawa Zachodnia: tunel pod peronami przebity

Mat. prasowe / red. WG

W grudniu tego roku pasażerowie dworca Warszawa Zachodnia zyskają dogodne dojście do pociągów, a mieszkańcy nowe połączenie pomiędzy Wolą a Ochotą. Wykonawca przebił właśnie ścianę w tunelu i tym samym połączył się z wybudowaną częścią obiektu.

Dworzec Warszawa Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia
Fot. mat. Budimex

Stare przejście pod torami zostało zamknięte w 2021 roku. Od tego czasu pasażerowie korzystali z przesmyku o szerokości 8-12 metrów. Nowe przejście podziemne będzie na tyle szerokie (64 metry), że będzie w nim miejsce na 24 lokale usługowe i gastronomiczne oraz kasy i poczekalnie. Tunel będzie udostępniony pod koniec całej inwestycji, czyli w grudniu 2024 roku, ponieważ musi przejść wiele prób, m.in. bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

- W ramach prac wywieźliśmy blisko milion ton gruzów - poinformował dyrektor kontraktu Jakub Konkiewicz. - Na potrzeby tego tunelu zużyte zostało blisko 15 tys. ton stali i około 60 tys. metrów sześciennych betonu.

Dworzec Warszawa Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia
Fot. mat. Budimex
Dworzec Warszawa Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia
Fot. mat. Budimex

Prace przy remoncie stacji Warszawa Zachodnia rozpoczęły się pod koniec 2020 roku. Obecnie budowane są perony 1, 2 i 3, a nad nimi zadaszenie. W czerwcu podróżni będą mogli skorzystać już ze wszystkich peronów. Gotowa jest konstrukcja nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej - prowadzone są prace wykończeniowe wewnątrz. Na stacji układane są nowe tory i elementy sieci trakcyjnej i montowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Dworzec Warszawa Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia
Fot. mat. Budimex

Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano na połowę 2024 roku. Prace na całej stacji Warszawa Zachodnia powinny zakończyć się w grudniu 2024 roku, ale jeszcze w czerwcu ma ruszyć budowa linii tramwajowej łączącej Ochotę z dworcem. Tunel tramwajowy z trzema podziemnymi przystankami pod stacją ma przebiegać na poziomie -2.

Projekt przebudowy Dworca Warszawa Zachodnia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

    Więcej o:

Skomentuj:

Dworzec Warszawa Zachodnia: tunel pod peronami przebity