Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Trójwymiarowe przejścia dla pieszych w Miechowie, Lesznowoli i Bartoszycach

Mat. prasowe/red. WG
Trójwymiarowe przejście dla pieszych w Miechowie - Fot. Budimex

W ostatnich tygodniach w Miechowie, Lesznowoli i Bartoszycach pojawiły się trójwymiarowe przejścia dla pieszych. Miejscowości te testują nowe rozwiązanie, mające zwiększyć bezpieczeństwo przechodzących przez ulice. Przyjrzyjmy się dokładniej akcji Hello ICE.

Hello ICE to autorski program społeczny firmy Budimex, mający wyraźnie poprawić bezpieczeństwo dzieci na drogach, a także dający nauczycielom narzędzia do profesjonalnego przekazywania tej wiedzy uczniom. Jednym z jego elementów, jest malowanie w pobliżu szkół trójwymiarowych przejść dla pieszych - przypominają one przeszkodę i skłaniają nadjeżdżające auta do zmniejszenia prędkości.

Przejścia dla pieszych 3D pierwszy raz testowano w New Delhi, stolicy Indii. Średnia prędkość pojazdów przed trójwymiarowym przejściem była aż o 40% niższa niż w tej samej lokalizacji wcześniej. Tak dobre rezultaty wzbudziły zainteresowanie całego świata i w ciągu ostatnich trzech lat trójwymiarowe „zebry” powstały między innymi na Islandii, w Londynie, w Chinach czy Francji.

Trójwymiarowe przejście dla pieszych w Miechowie - Fot. Budimex

Bezpieczeństwo na polskich drogach poprawia się, ale wciąż mamy daleką drogę do przejścia, żeby dogonić chociażby kraje skandynawskie. Malowanie trójwymiarowych przejść dla pieszych jest jednym z elementów naszego programu Hello ICE. To kreatywne i niesztampowe podejście do problemu bezpieczeństwa pieszych. Cieszę się, że władze samorządowe z Bartoszyc, Miechowa czy Lesznowoli dały się przekona do tego rozwiązania i pomogły nam w pokonaniu biurokracji, która niestety bardzo utrudnia wprowadzenie przejść 3D na szeroką skalę

podkreśla Katarzyna Wójcik, ekspert ds. komunikacji w organizującej program Hello ICE firmie Budimex.

Obecnie liczba trójwymiarowych „zebr” w Polsce jest niewielka, a są one zlokalizowane przede wszystkim na drogach wewnętrznych w pobliżu szkół oraz w kompleksach parkowych. Wynika to ze stanu prawnego – takie oznakowanie poziome nie jest normatywne w oczach prawodawcy Samorządowcy, chcąc skorzystać z tego rozwiązania na drogach publicznych mają nierzadko związane ręce, choć pasy 3D sprawdziły się już w wielu krajach, a ich użytkownicy bardzo je sobie chwalą.

Udostępnij

Przeczytaj także

Robert Konieczny i jego najlepsze projekty. Monografia KWK Promes „budynki + idee” jest jak dobry wykład!
Willa Wolfa w Gubinie. Pierwszy nowoczesny budynek Miesa van der Rohe
Dworzec Metropolitalny w Lublinie z I Nagrodą na World Architecture Festival w Singapurze!

Polecane

Piękne urzędy stoją nie tylko w wielkich miastach. Załatwianie spraw w tych miejscach to sama przyjemność! [PRZEGLĄD]
Ścieżka rowerowa przez środek jeziora
Ścieżka rowerowa pod Wrocławiem. Dotarliśmy do autorki słynnego zdjęcia!

Skomentuj:

Trójwymiarowe przejścia dla pieszych w Miechowie, Lesznowoli i Bartoszycach

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej