Orange w Katowicach: space branding wnętrz biurowych
Wnętrza katowickiej siedziby firmy Orange zostały zaprojektowane przez studio Jander Kabza Architekci. Koncepcja wyróżnia się wykorzystaniem kolaży i motywów geometrycznych. Za przygotowaniem grafik ściennych stoją z kolei specjaliści ze Space Wizard, którym udało się stworzyć space branding, stanowiący połączenie systemowego i funkcjonalnego podejścia z artystycznymi aranżacjami ścian. Biura rozmieszczone na trzech piętrach budynku, a także szatnie, pełne są inspiracji zaczerpniętych z dziedzictwa i historii stolicy Śląska.
Wielobarwne kolażowe grafiki z fragmentami starych zdjęć przedstawiających ikony katowickiej architektury to mocne akcenty w biurowych wnętrzach marki Orange. Udało się je zrealizować dzięki otwartości klienta, który nie bał się awangardowych rozwiązań graficznych łączących monochromatyczne przedstawienia katowickich ikon architektonicznych z wielobarwnymi płaszczyznami. Tą realizacją Space Wizard udowadnia jednak, że ściany w biurze, które obdarzymy niepowtarzalnym charakterem, mogą naprawdę zmienić sposób, w jaki przestrzeń biurowa jest odbierana i jak wpływa na pracowników. Wszystko to nie mogłoby się wydarzyć bez kreatywności zespołu oraz dialogu ze zleceniodawcą.
Office branding - wnętrza personalizowane
Projektowanie w ramach space i office brandingu opiera się na indywidualnym podejściu do każdego zlecenia. Oprócz oczywistych nawiązań do obszaru biznesowego, w jakim porusza się dana marka, koncepcja może zawierać również odniesienia do historii i kultury miejsca, w którym znajdują się biura. W swoich realizacjach Space Wizard balansuje pomiędzy minimalistycznymi, oszczędnymi realizacjami a szalonymi, artystycznymi projektami. Taki właśnie jest ten zrealizowany dla Orange w Katowicach. W projekcie space brandingu na trzech piętrach biurowca projektu Grupa 5 Architekci udało się oddać dynamiczny charakter marki i w kreatywny sposób nawiązać do historii i teraźniejszości Katowic.
Katowickie zabytki na grafikach ściennych
Na drugim piętrze pracownicy mogą cieszyć się nowoczesną wersją miasta, z jego krajobrazami i ikonami. W kuchni i jadalni znalazły się pastelowe kolory i geometryczne motywy, zestawione z architektonicznymi perełkami Katowic oraz okolic: Osiedlem Tysiąclecia (zaprojektowanym przez czterech architektów: Henryka Buszkę, Aleksandra Frantę, Mariana Dziewońskiego i Tadeusza Szewczyka), czternastowiecznym Zamkiem w Będzinie czy fragmentem kopalnianego szybu będącego obecnie częścią Muzeum Śląskiego. Zestawienie kolorowej grafiki z minimalistycznym wystrojem części wspólnej, w której dominują szarości i biele, dało efekt równowagi. W holu znalazły się ponadto plakaty prezentujące katowicką architekturę – stylistycznie współgrające z tapetą. Na jednej ze ścian zagościł natomiast relaksujący widok – na Jezioro Paprocańskie. Tego typu rozwiązania wizualne to dobry sposób na utożsamienie biura nie tylko z marką, ale też z miejscem, w którym się ono znajduje.
Nasze katowickie biuro znajduje się na trzech piętrach biurowca - w aranżacji space brandingu chodziło więc nie tylko o stworzenie atrakcyjnych grafik, ale też o wizualne połączenie tych trzech części biura. Dzięki Space Wizard mamy teraz biuro, które emanuje dobrą energią - a to z kolei sprawia, że pracuje się w nim lepiej. Pracownicy są zachwyceni!
W hołdzie robotniczym Katowicom
Na trzecim piętrze biurowca Space Wizard składa hołd robotniczym Katowicom – z ich przemysłową architekturą z czerwonej cegły i kopalniami, które ukształtowały ten region. Kleofas i Halemba to dwie kopalnie węgla, które stały się bohaterami grafik na trzecim piętrze. Zaprezentowanie ich wizerunku w biurowcu może zostać uznane za kontrowersyjną ideę, ale założeniem było, że takie grafiki nie tylko połączą nowoczesny sposób pracy z dawnymi, prężnie prosperującymi biznesami węglowymi, ale też staną się pomostem między tym, co współczesne, a tym, co złożyło się na tożsamość miasta.
W klimacie modernizmu
Czwarte piętro biura wypełnia klimat modernizmu – na zaprojektowanych grafikach przewijają się miejsca znane nie tylko mieszkańcom miasta i okolic: katowicki Spodek czy kolejka na Czantorię. Wszystkie te architektoniczne motywy spina natomiast wspólna stylistyka kolażu.
Kolor i geometria w szatniach
Na każdym piętrze zastosowano ujednoliconą kolorystykę szatni - geometryczne grafiki zdynamizowały monotonną przestrzeń i wyróżniły pomieszczenia na tle pozostałych wnętrz. Każde piętro to inny kolor, więc łatwiej jest się odnaleźć. W realizacji space brandingu dla katowickiego biura Orange zawarty został nowoczesny duch marki, a także oddana została energię miasta – wraz z jego wielorakimi obliczami.
- Więcej o:
„Keeping flowers alive. Acoustic ikebana” - projekt artystyczny Katarzyny Krakowiak-Bałki zachwycił Tokio
Jak inwestycje w modernizację torów wpływają na mobilność miejską?
Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
Te surowce są krytyczne dla transformacji energetycznej. Raport pokazuje ich obecną dostępność i prognozy dotyczące wydobycia
Nowa siedziba Moët Hennessy Polska w warszawskim budynku Metropolitan. Paryski szyk
"Las - Schronienie ofiar. Kryjówka zbrodni" – wystawa czasowa w Muzeum II Wojny Światowej zaprojektowana przez Biuro Kreacja
Instalacja stworzona z rdzy w ascetycznych wnętrzach Filharmonii Szczecińskiej
Młodzi architekci chcą zmiany. Czy polskie pracownie słuchają głosu młodych?