Nowy format oddziału Alior Banku w Warszawie. To projekt Robert Majkut Design
Na początku stycznia 2020 roku oficjalnie otwarto nowy format oddziału Alior Banku w Warszawie przy ul. Jana Pawła II 35. Placówka zaprojektowana przez pracownię Robert Majkut Design jest ładna, funkcjonalna i przyjazna środowisku.
Dynamiczny rozwój nowych technologii skutkuje zmianą potrzeb klientów. Dotyczy to również bankowości - w ostatnich latach zmienił się kontakt z klienta z placówką bankową. Pracownia Rober Majkut Design stworzyła nowy format oddziałów Alior Banku. Pierwszą placówkę otwarto przy ul. Jana Pawła II 35 w Warszawie. Zadaniem, przed którym stanęli architekci było dostosowanie funkcji placówki do jej obecnych zadań programowych, przygotowanie na nadchodzące zmiany w obszarze technologii, uniwersalizmu pokoleniowego oraz wykreowanie wyrazistej, nowej jakości w obszarze marki.
Postawiono na polepszenie organizacji pracy i optymalizację aktywności, w których istotną rolę odgrywa dopasowanie rozwiązań do działań tak, aby je maksymalnie usprawnić. Wydzielono kilka zdefiniowanych stref. Zostały one odpowiednio skorelowane ze sobą i wyposażone w precyzyjnie wybrane, specjalne i w większości indywidualnie zaprojektowane meble, ściśle dopasowane do wymagań oraz stosowanych sprzętów.
Pierwsza strefa, czyli strefa obsługi, obejmuje m.in. przytulną przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czekają ciepłe i zimne napoje. Obok znajdują się stanowiska obsługowe, wyposażone w narzędzia niezbędne do wykonania wszystkich operacji. Wydzielone zarówno wizualnie, jak i akustycznie dają poczucie komfortu i zapewniają potrzebną w banku dyskrecję.
Z kolei w strefie digital klient z pomocą bankiera może wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną, po raz pierwszy się zalogować i sprawdzić działanie tych rozwiązań. Tuż obok klienci mogą zobaczyć drugie, pozabiznesowe oblicze banku, który angażuje się w pomoc charytatywną i wspiera kulturę i sztukę oraz sport. W tej sekcji bank prezentuje swoje działania społeczne.
Kolejna strefa to sale spotkań, gdzie można umówić się z bankierem na indywidualną rozmowę. Wydzielone akustycznie pomieszczenia mają służyć spotkaniom z klientami, gdy rozmowa wymaga więcej poufności i prywatności. Szklane ściany gabinetu przesłonięte są grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nim osób. Pomieszczenia te, podobnie jak stanowiska obsługowe, są wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty.
Ostatnia strefa to miejsce pracy bankierów, niedostępne już dla klientów. Jest ono wyposażone w ekran, na którym bankierzy mogą sprawdzać m.in godziny rezerwacji poszczególnych sal spotkań. Ponadto, w oddziale został wydzielony pokój do rozmów telefonicznych ze specjalnymi stanowiskami z akustycznego filcu. Dzięki temu bankierzy mogą w ciszy i komforcie rozmawiać z klientami.
W oddziale zostały wykorzystane materiały i produkty lokalnych dostawców. W dużej mierze są to surowce z recyklingu. Przykładem mogą być blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, tapicerki oraz sufity z materiału po recyklingu butelek PET. Ponadto część wyposażenia została wytworzona z drewna z roślin szybkorosnących.
Oddział został zaplanowany tak, by ograniczać zużycie zasobów. W przestrzeni zwiększono dostęp do światła dziennego, a zamontowane światła LED dopasowują się pod kątem natężenia światła i koloru do pory dnia.
W oddziale można napić się filtrowanej kranówki – zarówno gazowanej, jak i niegazowanej. Kawa i herbata serwowane w oddziale pochodzą z ekologicznych upraw, a akcesoria do serwowania napojów są w 100 proc. biodegradowalne.
Do końca roku bank planuje stworzyć sieć 30 tego typu punktów w całej Polsce
Skomentuj:
Nowy format oddziału Alior Banku w Warszawie. To projekt Robert Majkut Design