Nowa siedziba Moët Hennessy Polska w warszawskim budynku Metropolitan. Paryski szyk
Moët Hennessy Polska otwiera nową siedzibę w warszawskim budynku Metropolitan, łącząc elegancję paryskiego stylu z nowoczesną funkcjonalnością przestrzeni biurowej. Za projekt wnętrz i realizację procesu fit-out odpowiadał zespół Colliers Define, który stworzył wyjątkową przestrzeń inspirowaną luksusem i dziedzictwem marki.
Moët Hennessy zarządza portfolio renomowanych marek alkoholowych, obejmującym m.in. światowej sławy koniak Hennessy oraz ekskluzywne szampany: Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot i Krug.
Gdzie luksus spotyka efektywność
Nowa siedziba Moët Hennessy Polska obejmuje 485 mkw., a jej projekt zakładał zapewnienie komfortowych stanowisk pracy ok. 30 pracownikom. W projekcie biura zastosowano funkcjonalny podział przestrzeni, odpowiadający różnorodnym potrzebom użytkowników i gości. Kluczowym elementem części reprezentacyjnej jest innowacyjnie zaprojektowana strefa wejściowa. Zamiast tradycyjnej recepcji z ladą, wykreowano w niej atmosferę prestiżowego showroomu, podkreślającego luksusowy charakter marek z portfolio Moët Hennessy. Centralnym punktem strefy jest profesjonalnie wyposażony bar. Został on zainstalowany zgodnie ze standardami ekskluzywnych lokali gastronomicznych, gwarantując najwyższą jakość i funkcjonalność obsługi.
Strefa pracy oddzielona jest od części reprezentacyjnej podwójnymi szklanymi drzwiami, co zapewnia zarówno wizualną, jak i akustyczną separację. Charakteryzuje ją bardziej uporządkowany i regularny układ, tworzący atmosferę sprzyjającą koncentracji i spokojnej pracy. Mimo zastosowania koncepcji open space, projekt uwzględnia potrzebę prywatności i komfortu. Przestrzeń biurowa została podzielona na mniejsze strefy dedykowane poszczególnym zespołom, co sprzyja intymności i minimalizuje wzajemne zakłócenia.
Butikowa przestrzeń odzwierciedlająca DNA marki
Proces projektowania nowej przestrzeni rozpoczął się od serii warsztatów i konsultacji z udziałem ekspertów Colliers Define oraz przedstawicieli klienta. Celem było wykreowanie eleganckich, butikowych wnętrz, nawiązujących charakterem do prestiżu marki i jej paryskich korzeni. Priorytetem było też stworzenie dedykowanych przestrzeni do przechowywania próbek produktów, materiałów marketingowych i butelek przeznaczonych do degustacji podczas spotkań biznesowych. Wcześniejszy brak takich przestrzeni powodował nieefektywne wykorzystanie powierzchni biurowej.
– Realizacja tych założeń pozwoliła na stworzenie unikalnej przestrzeni, która nie tylko spełnia funkcjonalne potrzeby Moët Hennessy Polska, ale również odzwierciedla prestiżowy charakter marki i jej produktów– mówi Klaudia Manowska, Senior Architect w Colliers Define. – W efekcie zaprojektowaliśmy przestrzeń, która kojarzy się nie z typowym biurem, lecz raczej z ekskluzywnym lokalem czy showroomem. Nowe biuro Moët Hennessy Polska stało się więc narzędziem do budowania wizerunku firmy, oferując wyjątkowe doświadczenia zarówno dla pracowników, jak i odwiedzających je gości biznesowych – dodaje Klaudia Manowska.
Projekt wnętrz charakteryzuje się spójną koncepcją kolorystyczną i stylistyczną, zapewniając płynne przejścia między poszczególnymi strefami. Głównym motywem przewodnim są charakterystyczne kształty butelek, reprezentujące portfolio marek Moët Hennessy. Każda sala konferencyjna oraz gabinet zostały nazwane i stylizowane zgodnie z konkretną marką należącą do grupy
Zrównoważony luksus
W projekcie biura Moët Hennessy Polska zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie designu, jak i zrównoważonego rozwoju. Wnętrza zaprojektowano z uwzględnieniem zasad ESG oraz z myślą o dobrostanie pracowników. Do wykończenia wykorzystane zostały naturalne materiały, tworzące spokojną i harmonijną przestrzeń pracy, w której dominują odcienie beżu, melanże betonowe oraz duże ilości drewna.
Drewno, jako główny materiał, wykorzystano na całej powierzchni biura w różnorodny sposób – poprzez frezowanie, ryflowanie i inne techniki obróbki. Konsekwentne użycie tego samego gatunku zapewniło spójność estetyczną całej przestrzeni. Zaprojektowano też subtelny system oznakowania, który harmonijnie integruje się z wystrojem wnętrza, nie dominując go. Wprowadzono też innowacyjne elementy wayfindingu z wykorzystaniem farby fluorescencyjnej; gdy światło jest wyłączone, pojawiają się świecące oznaczenia przypominające o oszczędzaniu energii.
Zastosowano eleganckie, choć proste w formie szafki do prezentacji produktów. Efekt wizualny, osiągnięty poprzez umiejętne wyeksponowanie charakterystycznych kształtów butelek, tworzy wrażenie luksusowej prostoty.
Projekt biura Moët Hennessy Polska czerpie inspirację z paryskiej siedziby firmy, jednocześnie zachowując swój unikalny charakter. Polska siedziba zyskała już uznanie w wewnętrznych ocenach korporacji, plasując się w czołówce najlepszych realizacji na świecie, obok biur w Paryżu i Singapurze.
Skomentuj:
Nowa siedziba Moët Hennessy Polska w warszawskim budynku Metropolitan. Paryski szyk