Jak będzie wyglądał dworzec Warszawa Zachodnia? PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji
Warszawa Zachodnia - największa pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce ma zostać zmodernizowana. Zmieni się m.in. hala peronowa, unowocześniona zostanie podziemna przestrzeń dworcowa oraz powstanie tunel tramwajowy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły niedawno przetarg na na modernizację stacji Warszawa Zachodnia. Projekt przygotowali architekci z pracowni DWAA Architekci. Całkowicie zadaszone perony mają być dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się a windy i schody ruchome przystosowane będą do przewozu wózków i rowerów. Od strony ulicy Tunelowej ma zostać wybudowany dodatkowy peron. Pojawi się również kładka dla pieszych łącząca Wolę z Ochotą. Cała stacja ma być czytelnie oznakowana, a poruszanie się po Warszawie Zachodniej ma uławić system informacji pasażerskiej.
Zapowiadana jest również modernizacja przejścia podziemnego - ma być wygodniejsze, wyższe i szersze. Połączone zostanie z przestrzenią poczekalni i kas biletowych i z peronem ósmym (przy linii obwodowej).
Nowy dworzec ma być lepiej skomunikowany z przystankami komunikacji miejskiej. Na poziomie -2 przejścia podziemnego ma powstać tunel - umożliwi on budowę linii tramwajowej.
Są już pierwsze wizualizacje przebudowy warszawskiej linii średnicowej, przygotowane według koncepcji Kuryłowicz & Associates i Torprojekt. Stacje zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Okolica niektórych stacji także przejdzie metamorfozę.
Czytaj więcej >>Przebudowanych zostanie ok. 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Umożliwi to przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską. Pozwoli to na stworzenie nowych, bezpośrednich połączeń - z Piaseczna do Legionowa i z Legionowa na Lotnisko Chopina.
Termin składania ofert mija 30 października. Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku.
Skomentuj:
Jak będzie wyglądał dworzec Warszawa Zachodnia? PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji