Polacy z nagrodą Platinum A'Design Award 2019 za projekt stoiska
Główną ideą stoiska, stworzonego przez MOA Master od Arts dla marki OKA, było uchwycenie tzw. przebłysku geniuszu projektowego, który pojawia się w umysłach projektantów, pracujących nad jakimś nowym pomysłem.
Stoisko zaprojektowane przez polskie multidyscyplinarne biuro projektowe MOA Master of Arts dla firmy OKA (niemieckiego producenta mebli biurowych) zdobyło jedną z 25 przyznawanych na świecie nagród Platinum A'Design Award 2019 w kategorii Interior Architecture and Space Design.
Stoiska na różnego rodzaju targach, mają za zadanie być wizytówką firm. Mają przyciągać odwiedzających - zaskakiwać i intrygować. Projektanci z firmy MOA Masters of Arts stworzyli przestrzeń, która "zasysa" odwiedzających do wnętrza przez zjawiskowe wnętrze.
Pierwszym wyzwaniem z jakim musieliśmy się zmierzyć przy zaprojektowaniu stoiska OKA, było przyznanie się klienta, że w jego branży coraz trudniej jest zaskoczyć rynek jakąś innowacją, Większość firm ma podobny wysoki standard a klienci cały czas oczekują, żeby ich czymś zaskoczyć, szczególnie na tak prestiżowych targach jakimi są targi ORGATEC w Koloni. Naszą propozycją odpowiedzi na te założenie było stwierdzenie: skoro nie możecie klienta zaskoczyć nowością produktową, to pokażcie jak powstawały produkty OKA, żeby klient docenił sposób myślenia i dochodzenie do już istniejących u dobrych rozwiązań
- mówi Marek Maciuba, Prezes firmy MOA Masters of Arts.
Główną ideą stoiska było uchwycenie tzw. przebłysku geniuszu projektowego, który pojawia się w umysłach projektantów, pracujących nad jakimś nowym pomysłem. Przebłysk ten, jest to kluczowy i przełomowy moment, w którym niejako wpada się na"to coś". Transparentny materiał na zewnętrznej fasadzie bryły stoiska, za którym prześwitują kształty mebli OKA, ma za zadanie stworzyć wrażenie podglądu umysłu projektantów. To w tych umysłach ukryte są innowacyjne rozwiązania, które pod wpływem przebłysku geniuszu projektowego ujrzą światło dzienne.
Charakter stoiska nadają poziome linie w postaci belek drewnianych, które podkreślają kluczowe wartości jakimi kieruje się firma OKA. Kluczowe hasła naniesione są na transparentną fasadę za pomocą wydruków na materiale. Belki drewniane symbolizują proces rozmaite założenia i wyzwania jakie stoją przed projektantami firmy OKA. Dlatego design w firmie OKA nie jest przypadkowy, jest on procesem analizy szeregu pojęć, założeń, możliwości materiałowych wymagań rynku, pojawiających się nowych trendów oraz ciągłej zmieniającej się kultury i organizacji pracy. Te linie belek drewnianych gęstnieją w kierunku wejścia i zakrzywiają do wnętrza stoiska. Zjawiskowe wejście jest odzwierciedlenie stanu umysłu projektanta, który doświadczył przebłysku geniuszu projektowego. Wchodząc do środka stoiska przez wnętrze zwiedzający może podziwiać meble OKA, które są rezultatem myśli projektowej.
Gala rozdania nagród A’Design Award odbyła się 28 czerwca w Teatrze Sociale we włoskim mieście Como.
- Więcej o:
- aranżacje wnętrz
Pawilon Polski na EXPO 2020 w Dubaju autorstwa WXCA [WIZUALIZACJE]
Kobiety Wolności - wyjątkowy mural na przystanku PKM Gdańsk Strzyża
Mural w Tiranie od portugalsko-polskiego kolektywu Mots. Zwraca uwagę na problem bezdomnych psów
Olimpijskie kolekcje 4F w pawilonie inspirowanym obserwatorium na Śnieżce i górską architekturą
Nie kupuj gotowych dekoracji na ściany - wykorzystaj to, co masz w domu
Wnętrza w stylu Memphis
Renowacja drzwi drewnianych
Mieszkanie w duchu vintage na warszawskim Muranowie