Mercure Warszawa Grand po modernizacji. Wnętrza nawiązują do historii miasta i samochodu Syrena 100
Zakończył się kolejny etap modernizacji hotelu Mercure Warszawa Grand. Jego odnowione wnętrza nawiązują teraz do historii miasta oraz samochodu "Syrenka 100", którego produkcja rozpoczęła się w 1957 roku - dokładnie wtedy, gdy hotel rozpoczął działalność. Za nowy wystrój odpowiada łódzka pracownia EC-5.
Hotel Mercure Warszawa Grand znajduje się przy ul. Kruczej 28 w Warszawie. Budynek w socrealistycznym stylu powstawał w latach 1954-1957. Hotel Grand Hotel Orbis (taka była pierwotna nazwa obiektu) był integralną częścią planowanej dzielnicy rządowej. Przeznaczony był on dla gości pobliskich ministerstw. Do 2004 mieściła się tu siedziba Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
W latach 2007–2009 trwał remont hotelu, który został przejęty przez sieć hoteli Accor. Odnowiony hotel zaczął funkcjonować pod nazwą Mercure Grand Warszawa. W wystroju dominowały elementy sportowe - były tu np. sala konferencyjna „Olimp” czy charakterystyczne malowidło przedstawiające sztafetę biegnących sportowców.
Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja przestrzeni wspólnych i pokoi była okazją do odświeżenia motywu przewodniego. Koncepcję nowych wnętrz przygotował łódzki zespół projektantów z pracowni EC-5. W hotelu pojawiły się nawiązania do lat 50. w Warszawie, a w szczególności do roku 1957, kiedy to hotel rozpoczął działalność, a jednocześnie Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie wystartowała z produkcją ikonicznego warszawskiego samochodu – „Syrenki” w modelu 100.
Lobby hotelowe zostało zaprojektowane tak, aby było przytulne i nowoczesne zarazem. Na ścianie "zawisł" oryginalny, przepołowiony model Syrenki. Przestrzeń wyposażono meblami wykonanymi przez polskie firmy i projektantów. W lobby znalazł się też parowy kominek. Goście Priority Welcome zamiast przy recepcyjnej ladzie, są witani przy oryginalnie zaprojektowanych stacjach-wyspach .Motyw historii miasta opowiadany jest również poprzez plakaty oraz grafiki, którymi udekorowane są ściany hotelu. Elementy te pokazują dawną Warszawę w jej najbardziej rozpoznawalnych miejscach.
Hotel od początku był symbolem nowoczesności i odegrał ważną rolę w historii hotelarstwa. To właśnie tutaj po raz pierwszy wszystkie pokoje zostały wyposażone w pełne węzły sanitarne oraz wprowadzono wywieszki np. „proszę nie przeszkadzać”, „proszę posprzątać”. Tu wydano też pierwsze rozmówki obcojęzyczne w czterech językach, a także wyprodukowano film reklamowy, który spełniał wymogi materiału instruktażowego. Naszą ambicją jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, aby ciągle zaskakiwać naszych gości
- mówi Artur Derela, Dyrektor Mercure Warszawa Grand.
W przestrzeni wspólnej hotelu wyodrębniona została strefa co-workingowa, nazywana przez hotel „Centrum Spotkań i Biznesu”. Oprócz wygodnie zaaranżowanej, sprzyjającej pracy przestrzeni, do dyspozycji gości oddano również stanowisko komputerowe oraz drukarkę.
Obecnie wykańczane są pierwsze, wzorcowe pokoje, które zostały zaprojektowane w dwóch wersjach kolorystycznych – złota i butelkowej zieleni. Króluje tu motyw motoryzacyjny, widoczny na fototapetach oraz ilustracjach i grafikach odzwierciedlających historię Warszawy.
Wnętrza te to wstęp do dalszej modernizacji obiektu. W 2019 roku renowację przejdą 54 pokoje zlokalizowane na dwóch piętrach hotelu.
- Więcej o:
- wystrój wnętrz
Warszawska fabryka FSO w nowej odsłonie. Zaglądamy do Global EXPO - Centrum
Warszawska fabryka FSO w nowej odsłonie. Zaglądamy do Global EXPO - Centrum
Osiedle w ramce, czyli Modern House na warszawskim Ursynowie
Osiedle w ramce, czyli Modern House na warszawskim Ursynowie
Galeria Młociny w Warszawie od Kuryłowicz & Associates i Chapman Taylor. Wkrótce otwarcie
Galeria Młociny w Warszawie od Kuryłowicz & Associates i Chapman Taylor. Wkrótce otwarcie
Hutnik zmienia się w Pieniny Grand. Nowa inwestycja w Uzdrowisku Szczawnica
Hutnik zmienia się w Pieniny Grand. Nowa inwestycja w Uzdrowisku Szczawnica