VELO7: projekt sklepu wokół dwóch kółek
VELO7 to ludzie pozytywnie zakręceni na punkcie dwóch kółek, którzy swoją pasją dzielą się z innymi. Oferując swoim klientom najwyższej jakości rowery, postanowili przygotować dla nich również wyjątkowe miejsce, które tę pasję będzie odzwierciedlało. Zadanie to powierzyli zaprzyjaźnionej pracowni mode:lina.
Cykliści potrzebowali wielofunkcyjnej przestrzeni, w której swobodnie będą przenikać się: sklep rowerowy, serwis oraz miejsce do testowania rowerów. Wiedząc, że w VÈLO7 wszystko kręci się wokół dwóch kółek, projektanci podporządkowali stylistykę wnętrza rowerowym inspiracjom.
Skosy, trójkątne formy i ramo w funkcji wieszaka
Pojawiające się w całym wnętrzu trójkątne formy oraz skosy to bezpośrednie nawiązanie do kształtu ramy rowerów. Jej charakterystyczna geometria została przełożona także na specjalnie zaprojektowany przez projektantów wieszak, dzięki któremu uzyskano dodatkowe miejsce prezentacji rowerów.
Oprócz kolarskich inspiracji, projektanci sięgnęli także do identyfikacji wizualnej VÈLO7 i jej logotypu, za które odpowiedzialna jest Agencja Minima Advertising PeoplE. Marka należy do prawdziwych entuzjastów, dlatego też pasja i zaangażowanie miały być wyczuwalne już na poziomie projektów graficznych.
Trójwymiarowa interpretacja logotypu
Utrzymanie wnętrza w czarno-białej kolorystyce odpowiada przygotowanej identyfikacji,
a linie podziałów oraz oświetlenie nawiązują do trójkątnego logotypu. Ostatnim, nieco ukrytym elementem odwołującym się do kolarstwa jest sam rzut całego sklepu.
Przechodzące przez całe wnętrze podziały stref przypominają rowerowe koło z centralnie umieszczoną ekspozycją (piastą) oraz zbiegającymi się do niej liniami – szprychami. Dynamiczna forma wnętrza ma także za zadanie przywodzić na myśl rytm kolarskich wyścigów.
Skomentuj:
VELO7: projekt sklepu wokół dwóch kółek