Kładką przez most Łazienkowski - pieszo i na rowerze
Jest długo wyczekiwana kładka pieszo-rowerowa pod mostem Łazienkowskim w Warszawie! Dzięki niej można przeprawić się przez Wisłę bezpieczniej i przyjemniej, pieszo i za pomocą jednośladu. Nie słychać warkotu samochodów, a i widoki są godne uwagi.
Kładki tak naprawdę są dwie, podwieszone pod konstrukcją mostu tak, że oddzielają pieszych i rowerzystów od przeprawy samochodowej. Po jednej stronie mostu kładka ma charakter spacerowy - przeznaczona jest dla pieszych i rowerzystów. Z drugiej przeprawy mogą korzystać tylko użytkownicy jednośladów. Przemierzając w szybkim tempie kładkę mamy wrażenie unoszenia się nad wodą. Z dwóch stron, zza barierek, widać płynącą rzekę. Kładki są podświetlane nocą. Gdy zerkniemy w prawo jadąc trasą przeznaczoną dla rowerów, zobaczymy "Grubą Kaśkę", czyli ujęcie wody dla Warszawy.Przemierzając w wolniejszym tempie część pieszo-rowerową, możemy podziwiać panoramę centrum miasta, dzikie plaże po drugiej stronie rzeki i wyłaniającą się architekturę Saskiej Kępy.
Te doświadczenia i udogodnienia w miejskiej komunikacji zawdzięczamy paradoksalnie pożarowi mostu, który miał miejsce w 2015 roku. Tak o okolicznościach powstania kładki mówiła prezydent Hanna Gronkiewicz Waltz:
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Tym złym było spalenie w 2015 r. mostu Łazienkowskiego, a dobrym to, że po odbudowie przeprawy udało się dobudować kładkę rowerową. Będzie służyć przez cały rok, ale najwięcej osób skorzysta z niej na pewno latem.
Do budowy kładki pieszo-rowerowej przyczyniła się determinacja mieszkańców, a przede wszystkim Kuby Czajkowskiego, który wystąpił z inicjatywą dobudowy kładki do remontowanego Mostu Łazienkowskiego. Kuba Czajkowski razem z członkami inicjatywy Rowerowy Łazienkowski również pojawili się na otwarciu nowej inwestycji.
Kładka jest świetnie skomunikowana z prawobrzeżną Warszawą. Wjeżdżając na przeprawę, bez problemu dojedziemy ścieżkami aż do Rembertowa. Trochę gorzej sytuacja wygląda z dojazdem do centrum. Żeby to zmienić, planowane są kolejne inwestycje rozwijające infrastrukturę rowerową w stolicy. Mówi się o budowie mostku nad Portem Czerniakowskim i utworzeniu drogi rowerowej w ramach przebudowy estakad Trasy Łazienkowskiej, której ukończenie planowane jest na przełom 2019 i 2020 roku. Budowa kładki pieszo-rowerowej na moście Łazienkowskim kosztowała 13,5 mln złotych.
Skomentuj:
Kładką przez most Łazienkowski - pieszo i na rowerze