Dworzec Łódź Fabryczna gotowy w 97 procentach [ZDJĘCIA]
Nowy dworzec Łódź Fabryczna to obecnie jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych, które mają miejsce w naszym kraju. Zbudowany od nowa dworzec umożliwi obsługę 20-to krotnie większej liczby pasażerów niż dotychczas.
Budowa dworca Łódź Fabryczna w pierwszych planach miała zakończyć się na początku zeszłego roku. Ostatecznie pierwsze pociągi z nowych podziemnych peronów mają odjechać dopiero pod koniec obecnego roku. Jest spora szansa, że grudniowy termin zostanie dotrzymany. Firma budująca dworzec poinformowała, że stopień zaawansowania prac osiągnął 97 procent i pozostały do wykonania głównie prace wykończeniowe.
Nowy dworzec będzie miał trzy poziomy, w tym dwa znajdujące się pod ziemią. Na poziomie ulicy znajdą się wejścia do budynku oraz pasaż z odtworzonymi ścianami historycznego dworca.
Na głębokości 8 metrów znajdą się kasy, poczekalnia, część administracyjna oraz punkty usługowe. Na tym poziomie znajdzie się także wielostanowiskowy przystanek autobusowy umożliwiający wygodne przesiadki, a także parking dla samochodów i rowerów. Perony zostały zaplanowane na głębokości 16,5 metra. Wszystkie poziomy mają być połączone za pomocą ruchomych schodów i wind ułatwiających komunikację.
Zmiany mają na celu zapewnienie większego komfortu podróżnych i zwiększenie pojemności dworca. Po otwarciu ma mieć możliwość obsługi 200 000 pasażerów na dobę, co oznacza dwudziestokrotny wzrost dotychczasowych możliwości. Aby jednak w pełni wykorzystać możliwości nowego dworca trzeba będzie jeszcze zaczekać na budowę tunelu biegnącego w stronę dworca Łódź Kaliska oraz uruchomienia kolei dużych prędkości. Do tego czasu dworzec będzie funkcjonował jedynie jako dworzec czołowy, na którym pociągi będą jedynie zaczynać i kończyć swój bieg. Wstępny rozkład zakłada, że dziennie będzie to 109 pociągów.
Czy w końcu uda się zakończyć złą passę modernizacji głównych dworców kolejowych i czy nowa, łódzka realizacja w końcu spełni oczekiwania podróżnych?
O dworcu Łódź Fabryczna czytaj też na Lodz.wyborcza.pl.
ZOBACZ TEŻ Jak zmienią się tereny pokolejowe w Poznaniu:
Skomentuj:
Dworzec Łódź Fabryczna gotowy w 97 procentach [ZDJĘCIA]