Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Rozbierają Hotel Centrum. Kiedyś był symbolem Łodzi

red, lodz.gazeta.pl

Ostatnich gości przyjął w czerwcu. Z panoramy miasta zniknie jeszcze w tym roku

Hotel Centrum znajduje się przy ul. Kilińskiego. Decyzja o jego rozbiórce zapadła w czerwcu tego roku. Jego właściciel chce w tym miejscu zbudować nowy obiekt, który połączy w sobie funkcje biurowe, mieszkaniowe i handlowe. Rozbiórka budynku rozpoczęła się we wrześniu. Najpierw robotnicy wymontowali z budynku okna. Obiekt nie zostanie wysadzony w powietrze, jego rozbiórka będzie przebiegać stopniowo i zakończy się jeszcze w tym roku.

Hotel zbudowany został w 1976 r. Jego wysokość to 46 metrów. Obiekt miał 188 pokoi, 7 sal konferencyjnych, koktajlbar, kasyno, siłownię, saunę i salon fryzjerski. Jednocześnie mógł pomieścić nawet 265 osób. W czasach swojej świetności był jednym z najnowocześniejszych budynków w mieście. Nocowali tutaj uczestnicy Plenum KC PZPR, które odbyło się poza Warszawą i goście przybyli na otwarcie Centrum Zdrowia Matki Polki.

Z budynku korzystali też ludzie związani z filmem. Dla przybyłych na festiwal Camerimage gości wyremontowano ósme piętro, gdzie stworzono kilka apartamentów o podwyższonym standardzie. Jeden apartament powstał na życzenie reżysera Davida Lyncha. Nazwany on został jego imieniem i później cieszył się dużą popularnością.

Udostępnij

Przeczytaj także

Robert Konieczny i jego najlepsze projekty. Monografia KWK Promes „budynki + idee” jest jak dobry wykład!
Willa Wolfa w Gubinie. Pierwszy nowoczesny budynek Miesa van der Rohe
Dworzec Metropolitalny w Lublinie z I Nagrodą na World Architecture Festival w Singapurze!

Polecane

Zoom na Łódź: Niezrealizowane wizje przyszłości
Zabytki architektury PRL kiedyś i dziś
Esencja na Dolnym Mieście w Gdańsku. Nawiązuje do przedwojennej, wielkomiejskiej kamienicy

Skomentuj:

Rozbierają Hotel Centrum. Kiedyś był symbolem Łodzi

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej