Dworzec w Gliwicach będzie nowoczesny i funkcjonalny [WIZUALIZACJE]
Będzie to największa inwestycja od czasu budowy gmachu w latach 1923-25. PKP chce dostosować obiekt do współczesnych standardów
Dla podróżnych największą nowością przebudowanego dworca będzie specjalny korytarz, który połączy hol dworca autobusowego i dworca kolejowego. Dzięki temu ci, którzy przesiadają się z autobusu na pociąg lub odwrotnie nie będą narażeni na złe warunki atmosferyczne.
Dworcowy obiekt zyska też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Mają temu pomóc linie zamontowane w posadzce. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne. Obniżona będzie część okienek kasowych. W budynku zostaną zamontowane windy. Zmieni się system informacji pasażerskiej. Stare tablice odjazdów i przyjazdów zostaną zastąpione nowoczesnymi tablicami elektronicznymi. Wymieniony będzie system informacji głosowej, z kolei monitoring ma poprawić bezpieczeństwo pasażerów.
Renowacja obejmie elementy historyczne, między innymi mozaikę, która znajduje się w holu głównym i drewniane sufity. Obiekt zyska nową iluminację i zegar, który zawiśnie nad głównym wejściem.
Prócz samego budynku wyremontowany zostanie tunel, z którego będzie można schodami ruchomymi wjechać na powierzchnię peronów. Te też przejdą metamorfozę. Na peronach pojawi się nowa nawierzchnia i zadaszenie.
Projekt przebudowy budynku powstał w pracowni architektonicznej PAS projekt Archi Studio. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2015 r.
- Więcej o:
PKP stawia pierwsze ekodworce. Będzie hit? [WIZUALIZACJE]
Podziemna stacja kolejowa w Lipsku. Tylko beton i szkło
Dinette we wrocławskiej Renomie projektu BUCK STUDIO
Dom na skraju lasu od 77 studio architektury z nominacją do Nagrody Roku SARP 2024. Harmonia natury i architektury
Dom nad fosą - część Fortu X w Toruniu. To projekt pracowni Archigeum Przemka Gawędy
Rusza przebudowa dworca w Łukowie. Będzie tu sala widowiskowa na 300 osób
Warszawa: Kolejne budynki w Porcie Praskim gotowe. Otwarto też twarto fragment nowego bulwaru spacerowego
Rezydencja Biała pod Warszawą. Symbioza architektury i natury