Partnerzy

Aktualności

Architektura na świecie

Architektura w Polsce

Wywiady

Ikony architektury

Projekty i realizacje

Architektoniczne wisiory. Hit czy Kit?

aru

Nietypowe naszyjniki zaprojektowały Roksana Przepiórkowska i Beata Kosok. Swoje projekty tworzą pod marką Architecture of Fashion (AOF) i inspirują się krajobrazem architektonicznym Śląska

Postindustrialny krajobraz Śląska to temat głównej części pierwszej kolekcji projektantek. Bardzo bliski autorkom pochodzącym z tego regionu. Tam mieszkają i projektują. Jak twierdzą - to region pełen inspirujących form, budowli i postaci. Budynki starych kopalni, zakładów przemysłowych i spichlerzy są rewitalizowane i wykorzystywane w nowy sposób. Tak też rzecz się ma z projektowaną biżuterią, która wykonywana jest materiałów rzadko używanych dla potrzeb mody - akrylowego szkła i stali chirurgicznej.

Priorytetem dla młodych projektantek było stworzenie produktu wysokiej jakości, ale o nietypowej formie. W kolekcji wisiorów widać szczególną fascynację śląską architekturą. Znacznych rozmiarów zawieszki nawiązują do znanych ikon modernizmu, takich jak katowicki Spodek, czy zburzony niedawno Dworzec PKP. Autorki nawiązują w niej także do obiektów postindistrialnych, a także najnowszych realizacji.

W pracach Architecture of Fashion (AOF) znajdziemy też transformacje form krzeseł z lat 60 oraz „królów polskich szos”, jak nieśmiertelny „Maluch” lub Polonez, a także formu geometryczne.

Udostępnij

Przeczytaj także

Dworzec Metropolitalny w Lublinie z I Nagrodą na World Architecture Festival w Singapurze!
Wieżowiec Derżprom w Charkowie. Perła konstruktywizmu zniszczona przez Rosjan
Park Akcji „Burza” pod Kopcem Powstania Warszawskiego najlepszą przestrzenią publiczną w Europie. Mamy European…

Polecane

Zabytki architektury PRL kiedyś i dziś
Beton w uszach. Architektoniczna biżuteria na przekór kiczowatym świecidełkom [WYWIAD]
Najpiękniejsze polskie kościoły lat powojennych

Skomentuj:

Architektoniczne wisiory. Hit czy Kit?

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej