Autorski system informacji wizualnej muzeum - Fabryka Czekolady E. Wedel. Inspiracją było pudełko czekoladek
Specjalizujące się w wayfindingu studio Blisko, zaprojektowało autorski system informacji wizualnej nowego muzeum - Fabryka Czekolady E.Wedel. Orientacje w przestrzeni budynku muzeum ułatwiają... czekoladki.
O tym, jak ważne jest dobre oznakowanie przestrzeni, nie musimy nikogo przekonywać. Odpowiednio zaprojektowane ikony ułatwiają poruszanie się po miastach czy budynkach. Szybciej i łatwiej możemy dotrzeć do celu. Bardzo ciekawie prezentuje się system informacji wizualnej (wayfinding) niedawno otwartego warszawskiego muzeum - Fabryka Czekolady E. Wedel.
Przeczytaj także: Muzeum Czekolady w Warszawie. Tabliczka czekolady czy bombonierka z pralinami?>>
Oznakowanie Fabryki Czekolady, autorstwa Studio Blisko (założonego przez Annę Nowokuńską-Maksymiuk) jest niczym pudełko czekoladek. Kostki o różnych grubościach, w pralinkowych kolorach i i wzorach nspirowanych kultowymi słodyczami Wedla ierują po obiekcie muzeum od kas biletowych aż po taras na dachu. Widoczna gołym okiem faktura drewna przypomina gorzką czekoladę, kolorowe kafelki z kolei zdają się być pokryte lukrem.
Najważniejsze funkcje muzeum przedstawiono za pomocą autorskich ikon. Informacja kierunkowa wciąga jak zabawa klockami. Zapewnia sprawne poruszanie się po obiekcie, co z pewnością osłodzi wizytę. Projekt ikon powstał we współpracy ze studiem Homework, autorem identyfikacji wizualnej Fabryki Czekolady, i nawiązywał do zaprojektowanych przez nich wzorów.
Oznakowania Studio Blisko znajdziemy w strefie wejściowej, kawiarni, kasach biletowych, sklepie, szatni, toaletach, strefie warsztatów i w komunikacji pionowej po budynku. Wystawa była poza zakresem opracowania.
Studio Blisko założone zostało przez Annę Nowokuńską-Maksymiuk. Specjalizuje się w wayfindingu, czyli oznakowaniu przestrzeni. Od kilku lat tworzy Systemy Informacji Wizualnej dla inwestycji użyteczności publicznej, komercyjnych, biurowych i mieszkaniowych. Łączy kompetencje projektowania graficznego i architektonicznego. Mają wspólny język z architektami lub deweloperami. Znają specyfikę branży architektonicznej i etapy procesu projektowego. Wspólnie tworzą czytelne i unikalne rozwiązania, zawsze nawiązujące do charakteru architektury, głównej idei projektu oraz funkcji.
W czerwcu 2022 otrzymali Nagrodę Główną w kategorii Wayfinding | Wystawa w Polish Graphic Design Awards. W 2024 otrzymali brązowy medal European Design Awards w kategorii Signage&Wayfinding. W kwietniu 2024 otrzymali dwa złote medale Indigo Design Awards w kategorii Wayfinding.
---
- Projekt oznakowania muzeum Fabryka Czekolady: Anna Nowokuńska-Maksymiuk | Studio Blisko |
- Zamawiający: Lotte Wedel
- Rok powstania koncepcji projektu: 2020
- Rok powstania projektu i realizacji: 2024
- Zdjęcia: Studio Blisko
- Produkcja i montaż oznakowania: Oznakuj Biuro
- Projekt Identyfikacji Wizualnej Fabryki Czekolady: Homework
- Architektura: BiM Architekci
- Więcej o:
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie otwarte
Snøhetta projektuje nową identyfikację wizualną Wikipedii
Autorski system informacji wizualnej muzeum - Fabryka Czekolady E. Wedel. Inspiracją było pudełko czekoladek
O hałasie wizualnym, projektowaniu dla dzieci i sztucznej inteligencji - wywiad z Józefem Franczokiem i Marcinem Kolanusem z pracowni PORT
„Keeping flowers alive. Acoustic ikebana” - projekt artystyczny Katarzyny Krakowiak-Bałki zachwycił Tokio
Jak inwestycje w modernizację torów wpływają na mobilność miejską?
Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
Te surowce są krytyczne dla transformacji energetycznej. Raport pokazuje ich obecną dostępność i prognozy dotyczące wydobycia